Turistická trasa Kost – Trosky

Pomníky – Kost – Rytířova Lhota – U Pleskotského mlýna – Vidlák – Trosky – Ktová

Popis trasy: Od zastávky autobusů Pomníky půjdete přibližně dva kilometry na hrad Kost. Cesta vede po červené turistické trase. Po eventuelní prohlídce hradu pokračujte po zelené turistické trase k rozcestí Bílý rybník v Prokopském údolí a dál na Rytířovu Lhotu. Poté počítejte s klesáním až k Pleskotskému mlýnu. Mlýn založil v roce 1754 mlynář Tomáš Roudný a největšího rozkvětu se dočkal na začátku první světové války – prošel modernizací, vznikla tady pila, vodovod a výroba elektřiny i s dodávkou pro hostinec ve Vyskeři. Úředně byl provoz ukončen v roce 1951. Za potokem Žehrovka odbočíte vpravo a stále zelenou trasou dojdete až k rybníku Věžák. Za hrází se dáte doprava na žlutou trasu a podél rybníka kráčíte malebnou krajinou přírodní rezervace Podtrosecká údolí. Stále po žluté dojdete k restauraci u rybníka Vidlák. Nasměrujete se na červenou trasu, přejdete rybniční hráz a stoupáte do lesa. K hradu Trosky se dostanete přes vesnici Tachov. Po prohlídce hradu s krásnými vyhlídkami na Český ráj se vypravte za prudkého klesání zelenou značkou na stanici vlaku do obce Ktová. Na fyzicky náročný výlet si vyhraďte celý den.

Délka trasy: Celkem ujdete něco málo přes 14 km po středně náročné trati.